Rumusan Rancangan Tahunan PJK Tingkatan 2 2011

PENDIDIKAN JASMANI DAN PENDIDIKAN KESIHATAN

RUMUSAN RANCANGAN PELAJARAN TAHUNAN

TINGKATAN DUA

TAHUN 2011

Minggu Tarikh PJ/PK Tunjang Pembelajaran dan  Tajuk Pelajaran Objektif Pelajaran Catatan
3-7/1/11 PK Kesihatan Diri dan Keluarga 

1.  Kesihatan diri

(a) Amalan pemakanan tidak sihat

(i)  Anoreksia nervosa: berlapar dan tidak suka akan makanan

Aras 1 

  • Menjelaskan amalan pemakanan yang sihat
  • Menyatakan ciri-ciri pengidap  anoreksia nervosa dan bulimia
  • Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
  • Menjelaskan maksud anoreksia nervosa
  • Menyenaraikan kesan amalan pemakanan yang tidak sihat
  • Menyenaraikan lankhah-langkah menurunkan berat badan
 

 

10-14/1/11 PJ 1. Kecergasan fizikal 

(a) Daya Tahan kardiovaskular

i) Cadangan Aktiviti:

  • Latihan par course
  • Latihan fartlek

(ii) Kaedah latihan

  • Prinsip-prinsip latihan
  • Prosedur latihan

(iii) Faedah latihan

Aras 1 

  • Menyatakan maksud komponen-komponen kecergasan
  • Menyatakan maksid prinsip latihan
  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti daya tahan kardiovaskular.
  • Menyatakan maksud daya tahan kardiovaskular, latihan par course dan latihan fartlek.
  • Melakukan sekurang-kurangnya satu aktivitidaya tahan kardiovaskular dengan kaedah yang betul.
  • Mengenal pasti aktiviti-aktiviti yang terdapat dalam latihan par course dan latihan fartlek.
17-21/1/11 PJ (b)  Daya Tahan Otot 

(i) Cadangan Aktiviti:

  • Mendagu
  • Naik turun bangku gimnastik
  • Bicep curl
  • Bangkit tubi silang
  • Lompat selang seli

(ii) Kaedah latihan

(iii) Faedah latihan

  • Aras 1
  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti kekuatan otot.
  • Menyatakan maksud kekuatan otot.
  • Melakukan sekurang-kurangnya tiga aktiviti kekuatan otot
20/1/11 Khamis Cuti Am: Thaipusam
22/1/11 Sabtu Sekolah ganti – Tahun Baru Cina
24-28/1/11 PJ (c)Kekuatan Otot 

i) Cadangan Aktiviti:

  • Mendagu
  • Naik turun bangku bersama beban
  • Bangkit tubi sisi
  • Lompat selang seli bersama beban

(ii) Kaedah latihan

  • Prinsip-prinsip latihan
  • Prosedur latihan

(iii) Faedah latihan

(iv) Aspek-Aspek Keselamatan:

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti kekuatan otot.
  • Menyatakan maksud kekuatan otot.
  • Melakukan sekurang-kurangnya tiga aktiviti kekuatan otot.

Aras 2

  • Menyatakan faedah latihan kekuatan otot.
  • Menyatakan perkaitan antara beban dengan ulangan dalam latihan untuk meningkatkan kekuatan otot.

Aras 3

  • Mengenal pasti otot utama yang terlibat dalam aktiviti kekuatan otot.
  • Menilai keupayaan kekuatan otot melalui keupayaan mengatasi rintangan beban.
  • Merancang sekurang-kurangnya dua aktiviti, selain aktiviti yang dicadangkan untuk meningkatkan kecergasan kekuatan otot.
31/1/11- 4/2/11 Cuti Am: Hari Penubuhan Wilayah P. Cuti Tahun Baru Cina
7-11/2/11 PK Kesihatan Diri dan Keluarga 

Kesihatan diri

(iii) Pengambilan pil menguruskan badan

Aras 1 

  • Menjelaskan maksud pil menguruskan badan
  • Menyenaraikan kesan amalan pemakanan yang tidak sihat.
 

 

14-18/2/11 PJ Komposisi Badan 

(d) Komposisi Badan

(a) Cadangan Aktiviti:

  • Teknik menggunakan kaliper lipatan kulit
  • Merekod bacaan ukuran kaliper
  • Merekod perubahan komposisi badan

(g) Prinsip Latihan

  • Kekhususan
  • Tambah beban

-       intensiti

-       set ulangan

 

Aras 1 

  • Menyatakan maksud komposisi badan.
  • Mengukur komposisi lemak badan dengan kaliper sekurang-kurangnya di tiga bahagian badan.

Aras 2

  • Menyatakan prosedur yang perlu diambil kira semasa mengukur komposisi lemak badan.

Aras 3

  • Merekod dan menganalisis data komposisi lemak badan dengan merujuk kepada Jadual Peratusan Lemak.

Aras 1

  • Menyatakan maksud kekhususan dan tambah beban dalam prinsip latihan.

Aras 2

  • Merancang jadual program kecergasan diri.
  • Menjelaskan konsep tambah beban dalam program latihan.

Aras 3

  • Menghubungkaitkan antara prinsip latihan dan permainan.
15/2/11 Selasa Cuti Am: Mauludirasul
21-25/2/11 PJ (e) Kuasa 

(i) Cadangan Aktiviti:

  • Lompat dakap
  • Hop tiga kali dan lompat

(ii) Kaedah Latihan

  • Prinsip-prinsip latihan
  • Prosedur latihan

(iii) Faedah latihan

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti kuasa.
  • Menyatakan maksud kuasa.
  • Melakukan sekurang-kurangnya tiga aktiviti kuasa dengan kaedah yang betul dan selamat.

Aras 2

  • Menyatakan faedah latihan kuasa.
  • Menyatakan perkaitan antara bebanan dan ulangan untuk meningkatkan kecergasan kuasa.
28/2/11-4/3/11 PJ (f) Kelajuan 

(i) Cadangan Aktiviti:

  • Lari pecut 60 meter
  • Lari pecut 100 meter

(ii) Kaedah latihan

  • Prinsip-prinsip latihan
  • Prosedur latihan

(iii) Faedah latihan

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti kelajuan.
  • Menyatakan maksud kelajuan.
  • Melakukan sekurang-kurangnya satu aktiviti kelajuan dengan betul dan selamat.

Aras 2

  • Menyatakan faedah latihan aktiviti kelajuan.
  • Mengaplikasikan kelajuan dalam acara sukan.

Aras 3

  • Mengenal pasti sekurang-kurangnya lima otot utama yang terlibat dalam aktiviti kelajuan.
  • Mengaitkan sistem tenaga dalam aktiviti
  • kelajuan.
7-11/3/11 Ujian  Bulanan 1
12/3/11-20/3/11 Cuti Pertengahan Penggal LDP Langkawi
21-25/3/11 PK 1. Kesihatan Diri dan Keluarga 

(b) Kekeluargaan

Setiap ahli keluarga mempunyai tanggungjawab membentuk keluarga bahagia

Aras 1 

  • Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab setiap ahli keluarga.

Aras 2

  • Membezakan peranan ahli keluarga.
 

 

28/3/11 –1/4/11 PJ Kecergasan Ujian SEGAK 1
13-4-8/4/11 PJ Permainan: Bola Baling 

Kemahiran:

  • Hantaran
  • Menangkap
  • Menggelecek
  • Melantun
  • Mengacah

 

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan
  • aktiviti kemahiran bola baling.
  • Melakukan sekurang-kurangnya enam kemahiran asas dalam permainan bola baling dengan teknik yang betul dan selamat.

Aras 2

  • Mengaplikasi undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola baling.
  • Mengenal pasti otot utama yang digunakan dalam permainan bola baling.
  • Menyatakan sekurang-kurangnya empat kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola baling.
11-15/3/11 PJ Permainan: Bola Baling 

Kemahiran:

  • Menghadang
  • Menjaring
  • Menjaga gol
  • Undang-undang dan peraturan

Aspek-aspek Keselamatan

 

Aras 2 

  • Mengaplikasi undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola baling.
  • Mengenal pasti otot utama yang digunakan dalam permainan bola baling.
  • Menyatakan sekurang-kurangnya empat kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola baling.

Aras 3

  • Mengenal pasti tindakan berbahaya dalam situasi permainan.
  • Merancang strategi asas dalam permainan bola baling.
16/3/11 Sabtu Temasya Sukan Tahunan ke-46
18-22/4/11 PK Gaya Hidup Sihat 

Pemakanan

(a) Nutrien dan fungsi

(i) Makro nutrien

  • Karbohidrat, protein dan lemak

(ii) Fungsi makro nutrien

  • Membekalkan tenaga
  • Membantu pertumbuhan fizikal
  • Memanaskan badan

(iii) Mikro nutrien

  • Vitamin dan mineral

(iv) Fungsi mikro nutrien

  • Mengelakkan penyakit
  • Bahan pelawas
ARAS 1 

  • Menyatakan jenis-jenis nutrien.
  • Menyenaraikan sumber-sumber nutrien.

ARAS 2

  • Membincangkan fungsi nutrien.

ARAS 3

  • Menyatakan kesan kekurangan nutrien
 

 

23/4/11 Sabtu- Jadual Khamis Sekolah Ganti – Deepavali
25-29/4/11 PJ Badminton 

(i) Kemahiran:

  • Servis
  • Pukulan hadapan
  • Pukulan kilas
  • Pukulan lob
  • Pukul junam (drop shot)
  • Smesy
  • Gerak ka ki
  • Undang-undang dan peraturan
Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti kemahiran badminton.
  • Melakukan sekurang-kurangnya lima kemahiran asas dalam permainan badminton dengan teknik yang betul dan selamat.

Aras 2

  • Menyatakan sekurang-kurangnya empat kesalahan teknik lakuan dalam
  • permainan badminton.
  • Mengaplkasikan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan badminton.
2/5/11 Cuti Am: Hari Pekerja Ganti Ahad 1/5/11
2-6/5/11 PJ Badminton 

(i) Kemahiran:

  • Pukul junam (drop shot)
  • Smesy
  • Gerak kaki
  • Undang-undang dan peraturan

(ii) Aspek-Aspek Keselamatan:

 

Aras 2 

  • Menyatakan sekurang-kurangnya empat kesalahan teknik lakuan dalam permainan badminton.
  • Mengaplkasikan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan
  • badminton.

Aras 3

  • Mengenal pasti otot utama yang digunakan dalam latihan dan permainan
  • badminton.
  • Merancang strategi asas dalam permainan badminton.
9-13/5/11 PJ Olahraga: Balapan 

(i) Acara lari berganti-ganti

  • Teknik hantaran dan terima baton
  • Teknik larian di selekoh
  • Undang-Undang dan Peraturan

- kedudukan pelari dalam lorong dan zon pertukaran baton

- susunan pelari dalam lorong

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti lari berganti-ganti.
  • Melakukan kemahiran lari berganti-ganti dengan teknik yang betul dan selamat.

Aras 2

  • Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara lari berganti-ganti.
  • Menyatakan undang-undang dan peraturan kedudukan pelari dalam lorong dan zon pertukaran baton.
  • Mengenal pasti kesalahan teknik lakuan dalam acara lari berganti-ganti.

Aras 3

  • Menganalisis fasa pergerakan dalam acara lari berganti-ganti.
  • Merancang strategi dalam acara lari berganti-ganti.
16-20/5/11 Peperiksaan Pertengahan Tahun 28/5/11-12/6/11
17/5/11 Selasa Cuti Am: Hari Wesak
20-23-27/5/11 Peperiksaan Pertengahan Tahun
Cuti Pertengahan Tahun
13-17/6/11 PK Gaya Hidup Sihat 

Pengurusan konflik dan Stress

(a)  Meningkatkan penghargaan kendiri

(i)   Kesan stres

  • Kesan positif
  • Kesan positif

(b)  Cara mengurus stres

(i)   Kaunseling

(ii)   Beriadah

(iii)  Berehat

(iv)  Rawatan pakar

ARAS 1 

  • Menyatakan kesan stres yang biasa dialami.

ARAS 2

  • Menyenaraikan faedah mempunyai harga diri yang tinggi.

ARAS 3

  • Membincangkan kesan stres terhadap diri sendiri
 

 

20-24/6/11 PJ Olahraga: Balapan 

(i) Acara lari berganti-ganti

  • Teknik hantaran dan terima baton
  • Teknik larian di selekoh
  • Undang-Undang dan Peraturan

-  kedudukan pelari dalam lorong dan zon pertukaran baton

-  susunan pelari dalam lorong

(ii) Aspek-Aspek Keselamatan:

 

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti lari berganti-ganti.
  • Melakukan kemahiran lari bergantiganti dengan teknik yang betul dan selamat.

Aras 2

  • Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara lari bergantiganti.
  • Menyatakan undang-undang dan peraturan kedudukan pelari dalam lorong dan zon pertukaran baton.
  • Mengenal pasti kesalahan teknik lakuan dalam acara lari berganti-ganti.

Aras 3

  • Menganalisis fasa pergerakan dalam acara lari berganti-ganti.
  • Merancang strategi dalam acara lari berganti-ganti.
27/6/11 -1/7/11 PJ (b) Padang 

(i) Merejam lembing

  • Teknik pegangan lembing
  • Fasa persediaan
  • Fasa lari landas
  • Fasa rejaman
Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti merejam lembing
  • Melakukan kemahiran merejam lembing dengan teknik yang betul dan selamat.

Aras 2

  • Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara merejam lembing
  • Mengenal pasti kesalahan teknik lakuan merejam lembing.
4-8/7/11 PJ (i) Merejam lembing 

- sudut pelepasan

  • Fasa ikut lajak
  • Undang-undang dan peraturan

(ii) Aspek-aspek keselamatan

Aras 2 

  • Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara merejam lembing
  • Mengenal pasti kesalahan teknik lakuan merejam lembing.

Aras 3

  • Mengenal pasti otot utama yang digunakan dalam acara merejam lembing
  • Menganalisis fasa pergerakan dalam acara merejam lembing.
  • Merancang aktiiviti pembinaan kecergasan fizikal yang sesuai untuk acara merejam lembing.
  • Menganalisis hasil rejaman.
11-15/7/11 PK Gaya Hidup Sihat 

Penyalahgunaan Bahan

Kesan pengambilan dadah kepada:

(i) Tubuh badan

  • gangguan sistem saraf
  • ketagihan
  • penyakit

(ii) Keluarga

  • keruntuhan institusi kekeluargaan
  • ekonomi tergugat
ARAS 1 

  • Menyatakan kesan pengambilan dadah terhadap tubuh badan.

ARAS 2

  • Memberi contoh kesan pengambilan dadah kepada institusi kekeluargaan.

ARAS 3

  • Membincangkan bahaya dadah kepada masyarakat dan negara.
  • Mencadangkan pendirian yang perlu diambil terhadap dadah.
 

 

18-22/7/11 PJ Pendidikan Pergerakan: 

Gimnastik Artistik

Pola Pergerakan :

(i) Pola 3

  • Gerak edar

(ii) Aspek-Aspek Keselamatan:

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti kemahiran gerak edar
  • Melakukan kemahiran gerak edar dengan teknik yang betul dan selamat.

Aras 2

  • Menyatakan sekurang-kurangnya tiga teknik lakuan dalam gerak edar.
  • Mengenal pasti ansur maju yang perlu dibuat sebelum kemahiran sepenuhnya dilakukan.

Aras 3

  • Menganalisis bentuk perlakuan kemahiran gerak edar yang sempurna.
23/7/11 Sabtu Hari Keusahawanan
25/7/10 Isnin Cuti Peristiwa 2
25-29/7/11 PJ Pendidikan Pergerakan: Gimnastik Irama 

Pola Pergerakan :

(i) Pergerakan 3

  • Meringkuk dan melunjur

(ii) Aspek-Aspek Keselamatan:

 

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti kemahiran meringkuk dan melunjur.
  • Melakukan dua kemahiran meringkuk dan melunjur dengan teknik yang betul.

Aras 2

  • Menyatakan sekurang-kurannya tiga teknik lakuan dalam meringkuk dan  melunjur.
  • Menyatakan ansur maju yang perlu dibuat sebelum kemahiran sepenuhnya dilakukan.

Aras 3

  • Menganalisis bentuk perlakuan meringkuk dan melunjur yang sempurna
  • Merancang dan melaksanakan variasi pergerakan meringkuk dan melunjur bersama alatan.
  • Merancang dan mempersembahkan rangkaian pergerakan yang terdiri daripada pelbagai kemahiran imbangan, melentik, meringkuk dan melunjur.
1-5/8/11 Ujian Bulanan 2
9-12/8/11 PJ Kecergasan Ujian Segak 2
15-19/8/11 PJ Pergrakan Kreatif: Gimnastik Pendidikan 

Tema gimnastik pendidikan :

(i) Tema 3

  • Kesedaran masa

(ii) Tema 4

  • Kesedaran perkaitan antara pelbagai bahagian tubuh badan

(iii) Aspek-Aspek Keselamatan:

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti gimnastik pendidikan.
  • Melakukan gaya pergerakan tema tiga dan tema empat dengan teknik yang betul dan selamat.

Aras 2

  • Mengenal pasti komponen kecergasanyang diaplikasikan dalam aktiviti gimnastik pendidikan.

Aras 3

  • Merancang dan melaksanakan variasi pergerakan mengikut tema.
  • Menganalisis bentuk perlakuan yang unik dari segi gaya pergerakan dalam gimnastik pendidikan.
22-26/8/11 PK Keselamatan dan Kebersihan Persekitaran: 

Keselamatan : Akta dan Undang-undang dan Agensi Perlindungan Kanak-kanak

Akta dan Undang-undang:

(i) Akta perlindungan kanak-kanak

(ii) Jenis penderaan:

  • Penganiayaan fizikal
  • Penderaan mental dan emosi
  • Penderaan seks
  • Buruh kanak-kanak
  • Pengabaian kanak-kanak

(iii) Agensi bagi perlindungan kanakkanak:

  • Polis Diraja Malaysia
  • Jabatan Kebajikan Masyarakat
  • Pertubuhan Badan Kerajaan

(iv) Peranan agensi

ARAS 1 

  • Menyatakan jenis penderaan kanak-kanak.
  • Menyatakan akta perlindungan kanak-kanak.

ARAS 2

  • Menjelaskan peranan agensi yang terbabit dalam kes penderaan kanak-kanak.

ARAS 3

  • Membincangkan kesan pengabaian dan penganiayaan kanak-kanak kepada masyarakat.
27/8/11-4/9/11 Sabtu hingga Ahad - Cuti Pertengahan Penggal Hari Raya Adilfitri dan Hari Kemerdekaan 31/8/11
5-9/9/11 PJ Pendidikan Pergrakan: Pergerakan Kreatif 

Tema pergerakan :

(i) Tema 5

  • Penyesuaian terhadap rakan.

(ii) Tema 6

  • Penggunaan tubuh badan sebagai alat.

(iii) Tema 7

  • Lapan lakuan daya asas.

(iv) Aspek-Aspek Keselamatan:

 

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti pergerakan kreatif.
  • Melakukan gaya pergerakan tema lima,enam dan tujuh dengan teknik yang betul dan selamat.

Aras 2

  • Mengenal pasti komponen kecergasan yang diaplikasikan dalam pergerakan kreatif.

Aras 3

  • Merekacipta aktiviti pergerakan berasaskan tema lima, enam dan tujuh.
  • Menganalisis bentuk perlakuan yang unik dari segi gaya pergerakan dalam pergerakan kreatif.
  • Merancang dan mempersembahkan rangkaian pergerakan berdasarkan tema.
12-16/9/11 PJ Rekreasi: Orienteering 

(i) Orienteering

  • Penggunaan kompas
  • Menetap dan mencari bearing dengan menggunakan kompas
  • Mencari objek dengan menggunakan kompas

(ii) Aspek-Aspek Keselamatan:

 

Aras 1 

  • Melakukan langkah-langkah keselamatan dalam melaksanakan aktiviti orienteering.
  • Menyatakan maksud orienteering.
  • Menggunakan kompas.

Aras 2

  • Menggunakan kompas untuk mencari bearing.
  • Menggunakan kompas untuk mencari objek.

Aras 3

  • Menjelaskan faedah yang diperolehi dalam aktiviti orienteering.
  • Merancang dan melaksanakan aktiviti orienteering.
16/9/11 Jumaat Cuti Am: Hari Ulang Tahun Penubuhan Malaysia
19-23/9/11 PJ Kesukanan 

Penyemakan Stok Alatan Sukan

Aras 1 

  • Membuat penyemakan stok alatan sukan dan permainan.

Aras 2

  • Menjelaskan dengan contoh cara menyemak stok alatan sukan dan permainan.

Aras 3

  • Menyatakan faedah melakukan penyemakan stok alatan sukan dan permainan.
26-30/9/11 PK Keselamatan dan Kebersihan Persekitaran 

Pertolongan Cemas

ARAS 1 

  • Menjelaskan prinsip dan prosedur pertolongan cemas T.O.T.A.P.S.untuk kecederaan ringan.

ARAS 2

  • Menerangkan cara melaksanakan prosedur T.O.T.A.P.S.
  • ARAS 3
  • Menunjukcara pelaksanaaan prosedur T.O.T.A.P.S.
3-7/10/11 PJ Kesukanan 

Isu-isu dalam Sukan dan Permainan

(i) Insentif dalam sukan dan permainan

  • jenis dan kesan

(ii) Sosio budaya:

  • pemilihan permainan
  • pakaian
  • Idola
Aras 1 

  • Menyatakan insentif dalam sukan dan permainan.
  • Menyatakan isu-isu sosio budaya dalam sukan dan permainan.

Aras 2

  • Menghuraikan jenis dan kesan insentif dalam sukan dan permainan.
  • Menghuraikan isu-isu sosio budaya dalam sukan dan permainan.

Aras 3

  • Membincang isu dalam sukan dan permainan daripada keratan akhbar.
  • Membuat kesimpulan berkaitan isu-isu sukan dan permainan.
 

 

10-14/10/11 PJ Etika: Permainan Bersih 

Permainan bersih (fair play )

(i) Amalan permainan bersih (atlit)

(ii) Semangat kesukanan (atlit)

Aras 1 

  • Menyatakan maksud etika dalam sukan.

Aras 2

  • Menyatakan amalan permainan bersih
  • Menyatakan maksud semangat kesukanan.

Aras 3

  • Menghuraikan cara meningkatkan etika atlit dalam sukan dan permainan.
  • Membincang dan menilai kejayaan pasukan yang berasaskan semangat kesukanan.
17-21/10/11 PJ/PK Minggu Ulang Kaji
24-28/10/11 Isnin hingga Ahad Cuti –cuti Berganti dan Cuti Am: Deepavali
31/10/11-4/11/11 Peperiksaan Akhir
7-11/11/11 Peperiksaan Akhir
14-18/11/11 Memeriksa Kertas Pepriksaan
19/11/11-2/1/2012 Cuti Ahkir Tahun Jumlah  minggu belajar 2011: 33
About these ads

5 gerakbalas-gerakbalas

  1. sy nk rancangan tahunan pj/pk tingkatan 3..

    1. Sama saja…cuma tukar tajuk

  2. salam.. ade x contoh RPT pjk tingkatan 4 dan 5?

  3. Assalamualaikum cg. Saya amat tertarik meneliti rpt pjk cg. Bg saya ianya lengkap dengan HP P,K dan A. Boleh x emelkan rpt pjk ting 1 – 2 kepada saya? Harap ia dapat membantu saya melaksanakan P&P dgn berkesan. Alamat saya kamazmi@gmail.com,,,
    tqvm atas kerjasma cikgu

  4. salam…sy mohon copy n edit. ada x utk semua tingkatan? sy guru baru, mohon dpt tunjuk ajar dan bantuan daripada cikgu. terima kasih.

Tinggalkan sepatah dua kata

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: